Розмитнення евроблях: чому власники авто на єврономерах залишилися незадоволені

Відтепер їх зобов’яжуть заплатити за свій автомобіль в кілька разів більше.

Чотирнадцять сторінок розірвали всіх українських автомобілістів на два ворожих табори.

З одного боку незадоволені евробляхеры. З іншого незадоволені ті, хто евроблях не має. Бо «розмитнювали без всяких знижок».

На цьому тижні автовласники на іноземних номерах намертво заблокували урядовий квартал столиці. Вимагали легалізації своїх машин і, здавалося, досягли бажаного. Ми теж уважно прочитали новий закон і тепер знаємо, чому загорілася машина.

Сама формула розрахунку акцизу виглядає ось так. Берете базову ставку, множите на коефіцієнт двигуна і множите на вік авто. Але для початку давайте взагалі розберемося для чого він потрібен.

По суті він діє як захисна стіна для вітчизняного автопрому. Чим більше акциз, тим менші шанси у українця купити імпортних німців і французів, корейців і японців. Тому що за таке бажання заплатиш втридорога.

Логіка така: навіщо віддавати валюту за кордон, коли можна зробити автозаводи всередині країни і платити самим собі. Запрошуєте цих могутніх автоинвесторов до себе, даєте їм усі можливі пільги і маєте і заробіток в бюджет, і зарплати українцям, і нові технології, доступні машини.

Але у нас акцизні барьери поставили, а справжніх заводів так і не побудували. В якийсь момент — українці знайшли в цьому паркані дірку. В Україну прорвалися «литовці» і «поляки», явно дешевше ніж ланоси або їх розмитнені аналоги. За офіційними даними Державної фіскальної служби, тільки в цьому році — 348 тисяч. За неофіційними — близько трьох мільйонів. І ось всі вони протягом півроку від початку прийнятого в четвер закону повинні отримати українську прописку. Саме стільки евробляхам виділили часу на отримання українських номерів. Паралельно стартує і акція щедрості або знижок на розмитнення -50% протягом 90 днів.

І здавалося, що ось вона — кулі! Але чому ж тоді господар підпалив свій лендкрузер.

«За ставками, які ви сьогодні придумали для людей, їм простіше буде сьогодні (так) зробити з своїми автомобілями», — запевняє голова ГО «Авто Євро Сила» Олег Ярошевич.

Він спалив своє авто. Його пригнав з-за кордону за півтори тисячі євро. І ось коли, під тиском евроводителей, в парламенті нарешті прийняли закон про зниження акцизів — їм все одно виявилося дорого!

Щоб пояснити що до чого почну з типового портрету евробляхи. В більшості своєму: це німецьке авто одного з престижних брендів. Йому десь 16 років. Під капотом дволітровий двигун. Ще одна особливість — це дизель. І нарешті головна особливість — ціна. В основному всі ці авто пригнали за 2000 євро.

І ось тепер щоб ця «зношена» красуня стала легальною в Україні — доведеться викласти ще одну ціну такої машини. На бензині — дешевше. Це до знижки. Якщо встигнути сплатити акциз в пільговий період — вийде наполовину менше.

Боляче, але терпимо. І це не усі податки. Щоб отримати українську реєстрацію треба сплатити ще ПДВ, ввізне мито та збір в пенсійний фонд. Це ще третину від вартості іномарки. Додаємо все це до акцизу.

До цього треба ще додати поїздку за кордон. Адже для розмитнення необхідно мати на руках ось таке угода про купівлю-продаж автомобіля. А фактично, знайти реального власника, отримати від нього пакет документів і знову в’їхати в Україну в режимі імпорту. Таким чином, вся ця авантюра стане у вартість майже трьох автомобілів. А планувалося заплатити тільки за одну 2000 євро.

І на все про все законом надається тільки 90 днів. Інакше — штрафи.

Рада підвищила штрафи за «евробляхи» в десятки разів зробили більш жорсткими. Таксистів, наприклад, будуть карати на 34 тисячі гривень. Тих, хто не дотримується режиму транзиту — один день прострочення обійдеться у 170 гривень, місяць — вже 170 тисяч!

Але в цьому шумі, піднятому власниками авто на іноземних номерах є виграш для майбутніх покупців легальних авто. Ставки акцизу будуть вважатися за новою формулою. Якщо ви вже купили машину, то залишається лише зітхнути, що не дочекалися цього листопадового четверга. А ось кому треба ридати, так це українському автопрому. Адже за стільки років корупційного протекціонізму він так і не народився.

Похожие записи