Штрафи для еврономеров в Україні: у законі знайшли лазівку для водіїв

Прийнятий Верховною Радою законопроект про посилення відповідальності за ввезення авто на єврономерах в Україну містить лазівку для потенційних порушників.

Про це розповіла в ефірі ObozTV юрист Ольга Ніколаєнко. За словами експерта, не зовсім зрозуміло, як будуть працювати штрафи за порушення правил ввезення еврономеров. Закон зворотної сили не має, тому, на думку юриста, залучити водіїв за порушення, яке вони зробили рік тому, вже за новими нормами, буде складно.

«Як відомо, згідно з Конституцією і норм Митного кодексу, законів, що посилюють відповідальність, зворотної сили не мають. У новому законопроекті передбачено, що термін притягнення до відповідальності вважається з моменту виявлення правопорушення. Будь-який громадянин може сказати: вибачте, я завіз його рік тому і не знав», — пояснила юрист.

Ніколаєнко нагадала, що посилення відповідальності для «евроблях» передбачається в законопроекті №8488: «В три статті Митного кодексу вносяться зміни і доповнення — передачі транспортного засобу, з порушенням терміну транзиту та порушенням строку тимчасового ввезення».

«Штрафи, передбачені дуже великі і навіть з конфіскацією транспортного засобу, якщо перевищення йде більше ніж на 30 діб… Передбачається також альтернативна санкція — штраф у 170 тис. грн або конфіскація. Зрозуміло, що суди в більшості будуть застосовувати конфіскацію», — розповіла експерт.

Закон №8487 передбачає введення базових ставок для автомобілів в залежності від типу двигуна і його обсягу. Так, для бензинових двигунів об’ємом до 3000 і більше 3000 куб. см запроваджуються базові ставки відповідно 50 і 100 євро. Для дизельних двигунів об’ємом до 3500 і більше 3500 куб. см — базові ставки 75 і 150 євро.

Також передбачається граничний коефіцієнт віку автомобіля, який становить 15. Тобто для автомобілів, вік яких перевищує 15 років, буде застосовуватися коефіцієнт 15.

Похожие записи